Om min träning #2

Det var en person som skrev och bad mig att skriva ett inlägg om min träning, kost, om det tog lång tid och hur jag fick mit gap mellan benen. 
Jag kan börja med att säga att det inte har varit lätt alls. Jag har verkligen kämpat för den kroppen jag har nu och jag är verkligen inte helt nöjd med den. Under den här sommaren har jag inte tränat så mycket eller hållit koll på min kost utan verkligen släppt mycket på tyglarna och låtit min kroppa vila lite. Visst jag har gått upp osv men kroppen måste få vila. 
 
Jag började att träna på riktigt när jag fick mitt gymkort på fysiken i januari någon gång. Då fick jag verkligen en push och blev jätte motiverad till att träna nu när jag ändå lagt pengar osv på kortet. Jag träna kanske 4-5 gånger i veckan den första månaden och slutade äta godis, chips, kakor osv på 2 månader. Sedan tröttnade jag väldigt fort men tränade ändå kanske 2-4 gånger i veckan. Man måste försöka hålla sig motiverad men det är verkligen inte lätt. Därför är det bra att träna med en kompis som gör det roligare att gå till gymmet.
Jag började även känna att när jag åt för mycket och kände mig uppsväld att jag inte ville känna mig så, att jag vill känna mig fit och må bra i mig själv och ha ett bra självförtroende. Så det puschade mig också. 
 
Men om man tänker att jag började träna på allvar i januari så tog det kanske 4-5 månader innan den blev som det är nu eller vad man ska säga. Sedan vill jag inte säga att jag är värsta fitness personen som bara äter nyttigt osv. Verkligen inte, jag fuskar hela tiden. Donken, chips, läsk osv. Men jag har ändå ett tänk som vet när det räcker eller vad man ska säga. 
 
Om mitt gap mellan benen har jag inte så jätte mycket att säga, jag har verkligen haft komplex över mina ben och det är inte helt över men mycket mildare nu. Jag letade på google osv efter "gap" övningar och gjorde de som jag tyckte kändes bäst på kvällarna när jag hade tid över och sedan körde jag på maskinerna på gymmet. Risken när man tränar insida lår är att musklerna blir jätte stora så man ändå inte får det där gapen, där kommer kosten ine. Man måste verkligen försöka äta rätt. Kosten är 80% medan träning bara är 20%. Det är väldigt tråkigt faktiskt men om man verkligen vill så går det. 
 
Hoppas detta inlägget var något i den stilen ni velat se! Det kommer fler träningsinlägg, om det är något speciellt ni vill att jag ska skriva om så säg bara till!
 
1 ....:

skriven

Jättebra inlägg verkligen!! Och du är jättefin som du är! :)

2 Anonym:

skriven

Vad är det viktigaste att tänka på med kosten? Du skrev att sen var väldigt viktig. Är det ngt speciellt som det är bra att äta extra av och ngt man verkligen ska undvika? Grym blogg! Puss

Kommentera här: