Träning | pass tips

För det första så finns det olika pass på olika gym bara så alla vet. Men de passen jag kör är -
1. CXWORX (favorit pass)
På CXWORX kör du intensiv träning mest bål och rumpa i 30 minuter. Det är kort och intesivt, man får en riktigt härlig träningsverk efter vilket jag älskar.
2. Cyckel, spinning. 
Spinning är mest för konditionen, många glömer konditionen och kör bara muskler vilket är väldigt dåligt. Den nog viktigaste muskeln är hjärtat så om du vill leva länge och bra träna konditionen, lol. Jag brukar köra spinning 60 minuters pass, det är ett väldigt härligt pass med precis lagom utmaning. Stort tips för er som percis börjat träna!
3. body balance/ body control
Jag trodde aldrig att jag skulle gå på detta passet. Det är lite yoga aktikt och jag har alltid tycket det är onödigt för jag är ju på gymmet för att träna och svettas liksom, inte för att ta det lugnt typ. Men så läste jag om VS modellers träning och såg att ett av deras mest använda pass är Body balance. Så jag testade. Undebart pass säger jag bara. Man tränar bålen otroligt mycket, verkligen på djupet och får en långvarig träningsverk. Men samtidigt tar man det lugnt och fokuserar bara på balansen och bålen. Gjorde det varje torsdag i kanske 3 månader under skolan och det lugnande min skolångest väldigt mycket. Men jag tröttnade på det efter ett tag eftersom det är så stillsamt. 
4. TRX.
Jag gillar egentligen inte alls TRX. Man kör oftast 55 minuter intensiv träning, det är så intensivt att jag har känt kvälningar flera gånger, mått illa och verkligen velat spy för att jag känt mig så ansträngd. Men när det är klart är jag lika stolt över mig själv varje gång. Det är verkligen en mardröm varje gång. Så därför försöker jag undvika TRX passen men om inte CXWORX eller Cyckel finns på bra tider så får det blir TRX.
 
Det är dessa pass jag brukar köra, men jag har även hört att Nordic wellness har ett jätte bra pass som heter MRL, (Mage, rumpa, lår) Så om ni har NW kort kan ni köra det! Jag har aldrig kört det men mina vänner säger att det är super bra. 
 
Vill ni veta mer om något av passen typ hur de utförst osv. Kolla Youtube, det är svårt att förklare i ord hur ett pas utförs.  
 

Kommentera här: