The gap

Det är väldigt många bloggar som skriver om just detta nu och jag tänker också göra det. 
 
Allt detta om "the gap" som alla tjejer strävar efter har gått överstyr. Jag själv strävar efterdet men det är så himla fåningt! Alla har olika kroppsformer och byggnader, vissa är hjulbenta och andra inte. Det är bara att acceptera. Man ser alla modeller som har stora gap mellan benen och visst det är snyggt men många modeller är födda smala eller har någon form av anorexi eller ortorexi vilket inte är friskt. Självklart kan man försöka jobba bort fett där genom träning men om du inte har den kroppsformen kommer det ändast bli muskler som ändå "går ihop". Vi tjejer måste sluta tänka så mycket på detta, det är väldigt ohälsosamt. Man ska istället stäva efter att få en snygg figur som man passar i och att bli mer hälsosam med kost och träning.
 
Jag säger inte att jag själv inte vill ha ett gap eller så men jag menar att många går överstyr. Man måste tänka på att alla har olika kroppar, det är väldigt viktigt faktsikt så man inte hamnar i någon slags ätstörning eller liknande för att man inte får det där gapet.
 
Hoppas ni förstår vad jag menar med det här inlägget!
1 Felicia:

skriven

aa det är väldigt mycket hets inom det nu, men jag har faktiskt åt det andra hållet. Jag vill alltså inte ha ett "gap", har som den tredje bilden ungefär, och jag är trött på att vara smal osv, hade gjort så mycket för att ha så fin kropp som dig. Kram

Kommentera här: