basic skinncare

Basiron - om man snabbt vill bli av med finnar osv är läkemedlet basiron något jag starkt kan rekomendera. Jag använder den själv och har många kompisar som också gör det. Den verkar snabbt och jag iaf har sett skilland, visst att det tar sin tid men det är ett mycket bra medel!
 
Body butter - smörj in kroppen ständigt överallt. Det är väldigt viktigt för att huden ska hålla sin lyster och så du inte får sprickor osv. Jag har alltid en fetare och en mildare hudkräm vid sängen så jag smörjer in mig varje kväll nästan. 
 
Lip balm - skäm verkligen bort dina läppar med läppbalsam av olika slag, själv använder jag mig väldigt mcyket av Nive nattkräm på läpparna och det funkar super bra för mig. Du undviker nare, sprickor och allmänt torra läppar vilket man lätt får nu under hösen/vinten. 
 
Ansiktsmasker - lyxa till det några gånger i månaden med en ansiktsmask, om du inte har det hemma kan du alltid göra en av avokado eller bara lite olivolja eller cocosolja.
 
Skrubb - huden lagrar hela tiden ny hud så du tappar samtidigt en massa död hud, det är viktigt att man hjälper kroppen att skrubba och göra rent. Skrubbar gräver sig även djupare in i huden och tar bort pormaskar och rengör porerna allmänt. Man ska försöka skrubba ca 2 gånger i veckan!
 
 

Kommentera här: